جراحی زیبایی پلک

جراحی زیبایی پلک


جراحی زیبایی پلک

جراحی زیبایی پلک

جراحی زیبایی پلک یا لیفت پلک که به عنوان بلفاروپلاستی (blepharoplasty) میشناسیم، تاثیر قابل توجهی بر زیبایی چهره میگذارد. بسیاری از افراد باورشان نمیشود یک عمل ساده پلک، تا این حد میتواند چهره را جوانتر نشان دهد. به طور کلی سه نوع جراحی پلک (بلفاروپلاستی) وجود دارد: بلفاروپلاستی پلک بالایی، پلک پایینی و ترکیبی.

در اینجا درباره هر یک از این روشهای جراحی زیبایی پلک بیشتر میخوانید.

جراحی زیبایی پلک بالایی بلفاروپلاستی  (UPPER BLEPHAROPLASTY)

  • ناحیه درمان: پلک بالا
  • مدت زمان جراحی: یک تا دو ساعت
  • مدت زمان بهبودی: یک تا دو هفته
  • مدت تاثیر و حفظ نتایج: بیش از هشت سال

جراحی زیبایی پلک بالایی  برای اصلاح افتادگی، پف و تورم و همچنین چین و چروک پلک بالا انجام میشود به همین علت به آن بلفاروپلاستی بالایی گفته میشود. افتادگی و پف و چین و چروک علاوه بر این که چهره را پیرتر، خسته و یا غمگین نشان میدهد، اغلب بینایی را نیز تحت تاثیر قرار میدهد و مانع میدان دید کامل میشود. در حین عمل برشهای کوچکی در چین طبیعی پلک ایجاد میشود. بسته به نیاز فردی هر بیمار، عضلات بسیار کوچک چشم با روش مناسبی سفت میشود و مقداری پوست اضافی برداشته شده و چربی زیر آن تغییر موقعیت داده میشود تا ظاهر چشم طبیعی ترین و بهترین حالت را به خود بگیرد.

جراحی زیبایی پلک پایینی (LOWER BLEPHAROPLASTY)

  • ناحیه درمان: پف زیر چشم
  • مدت زمان جراحی: یک تا دو ساعت
  • مدت زمان بهبودی: ده روز تا دو هفته
  • مدت تاثیر و حفظ نتایج: بیش از هشت سال

افزایش سن باعث میشود عضلات زیر چشم ضعیف شده و اجازه دهند چربی در زیر چشم جمع شود. در برخی افراد پف زیر چشم خیلی بیشتر بوده و همانند کیسه ای در زیر چشم کاملا محسوس است و چهره ای خسته و خواب آلوده به فرد میدهد. تیرگی زیرچشم یا حلقه دور چشم نیز گاهی همراه با پف زیر چشم اتفاق می افتد. یکی دیگر از مشکلات شایع پلک پایینی فرو رفتگی چشم است که علت آن حرکت چربی به سمت پایینتر (گونه) است. جراح زیبایی در بلفاروپلاستی پایینی از طریق برشهای کوچکی چربی های زیر پوست را جا به جا میکند و پوست شل و اضافی را اصلاح میکند تا سفت تر شود. نتیجه جراحی پلک، زیبایی، جوانی و ایجاد تعادل و توازن در صورت است.

تصویر زیر نمونه ای از جراحی زیبایی پلک می باشد که توسط دکتر بیگدلی انجام شده است برای مشاهده سایر نمونه کارهای دکتر بیگدلی به گالری جراحی زیبایی پلک می باشد.

جراحی پلک ترکیبی (COMBINATION BLEPHAROPLASTY)

  • ناحیه درمان: پلک بالا و پایین
  • مدت زمان جراحی: یک تا سه ساعت
  • مدت زمان بهبودی: ده روز تا دو هفته
  • مدت تاثیر و حفظ نتایج: بیش از هشت سال

بسیاری از بیمارانی که میخواهند جراحی زیبایی پلک در چشم انجام دهند، ترجیح میدهند همزمان هر دو پلک را اصلاح کنند. جراحی پلک ترکیبی هر دو بخش فوقانی و تحتانی چشم را اصلاح میکند تا تعادل و توازن بیشتری در چهره ایجاد شود. برای این عمل برشهای کوچکی در چینهای طبیعی چشم یا خط پلک ایجاد میشود تا پوست سفت شده و پوست اضافی برداشته شود، عضلات سفت شوند و چربی شکل دهی مجدد شود. گاهی این عمل همراه با لیفت ابرو صورت میگیرد که در آن پوست شل و آویزان یا چروکهای بالای چشم اصلاح میشوند. در این موارد تکنیک دیگری برای برش ممکن است در نظر گرفته شود.

تصویز زیر یکی دیگر از نمونه کار های جراحی زیبایی پلک می باشد که توسط دکتر بیگدلی انجام شده است. پس از جراحی زیبایی پلک افتادگی پلک رفع شده است و ساختار پلک اصلاح شده است.