انجام لیپوساکشن همراه با عملهای زیبایی دیگر

انجام لیپوساکشن همراه با عملهای زیبایی دیگر


انجام لیپوساکشن همراه با عملهای زیبایی دیگر


اغلب لیپوساکشن (چربی کِشی) همراه با عملهای زیبایی دیگر انجام میشود تا نتایج درمان کامل و بی نقص و زیبا شود. اگر بیمار به دنبال نتایج چشمگیر و بسیار متفاوت باشد باید در مورد انتظاراتش واضح و مشخص با جراح صحبت کند تا مشخص شود به چه عملهای زیبایی نیاز دارد.

1- زیبایی و خوش فرم کردن بدن

بسیاری از جراحان پلاستیک در عملهای زیبایی بدن از لیپوساکشن نیز استفاده میکنند. به این صورت که همزمان با برداشتن چربی اضافی، پوست اضافی نیز برداشته شده و عضلات سفت میشوند تا شکل بدن بیمار خوش فرم و جوان شود. متداولترین عملهای زیبایی که همراه با لیپوساکشن انجام میشوند عبارتند از:

 

انجام لیپوساکشن همراه با عملهای زیبایی دیگر

ابدومینوپلاستی

یکی از محبوبترین انواع جراحی زیبایی بدن جراحی زیبایی شکم یا ابدومینوپلاستی است که در آن ناحیه شکم از طریق برشی در پایین شکم سفت و صاف می شود. در ابدومینوپلاستی کامل پزشک ممکن است ناف را نیز به موقعیت بالاتری انتقال دهد. با استفاده از لیپوساکشن چربیهای اضافی برداشته می شوند و پزشک می تواند شکم بیمار را صاف و سفت تر کند.

 

انجام لیپوساکشن همراه با عملهای زیبایی دیگر

لیفت ران

اغلب لیفت ران پس از تجربه کاهش وزن ناگهانی که باعث آویزان شدن پوست اضافی در پا می شود صورت می گیرد. چون در این حالت ممکن است سلولهای چربی سر سخت نیز در این نواحی تجمع یافته باشند که با رژیم غذایی و ورزش از بین نمی روند، لیپوساکشن در دستیابی به بهترین نتیجه کمک شایانی می نماید.

لیفت بدن لیفت بدن درمان کامل و جامع تری است که برای اصلاح وضعیت ران، باسن و شکم به صورت همزمان انجام می شود. در این عمل پزشک برشهای محیطی ایجاد میکند که در امتداد کشاله ران، رانها و کمر ایجاد می شود. در این عمل علاوه بر سفت کردن عضلات شل شده ممکن است با استفاده از لیپوساکشن چربی اضافی از یک یا چند یک از این نواحی برداشته شود.

 

انجام لیپوساکشن همراه با عملهای زیبایی دیگر

 

 لیفت بازو

بسیاری از بیماران به خصوص زنان از وجود چربی و پوست اضافی در بالای بازوهای خود ناراضی هستند. با ترکیب برش بافت و لیپوساکشن میتوان به باریک شدن و خوش فرم شدن بازوهای این بیماران کمک کرد.

 

s1-1

 کوچک کردن سینه

اگر چه در عمل جراحی کوچک کردن سینه بخشی از بافتها برداشته میشوند اما در برخی موارد لیپوساکشن به تنهایی برای دستیابی به نتایج دلخواه کافیست. در موارد دیگر پزشک ممکن است از برش بافت و لیپوساکشن همزمان استفاده کند تا به بهترین نتایج دست یابد.

2- پیوند چربی

در پیوند چربی پزشک سایز یک ناحیه از بدن را کاهش داده و همزمان چربی این ناحیه را به ناحیه دیگر پیوند می دهد. برای انجام این کار جراح در ناحیه ای مانند ران یا بازو لیپوساکشن انجام می دهد. سپس چربی به دست آمده را تصفیه کرده و آنها را در سانتریفیوژ قدرتمندی میچرخاند تا از مایعات پیرامون جدا شوند. در آخر سلولهای چربی به دست آمده به ناحیه دریافتت کننده پیوند، تزریق میشوند تا شکل آن ناحیه سفت تر و پر تر شود و علائم پیری از بین برود. پیوند چربی در موارد زیر انجام می شود:

  •  بزرگ کردن سینه
  •  پر و برجسته کردن باسن
  •  پر کردن چینهای عمیق صورت به خصوص در اطراف دهان و بینی
  •  افزایش حجم و برجسته کردن لبها

خطرات و عوارض ترکیب عملهای جراحی زیبایی

پیش از هر تصمیمی بیماران باید بدانند هنگامی که لیپوساکشن  همراه با عملهای دیگر جراحی انجام می شود خطرات و عوارض احتمالی پس از جراحی کمی بیشتر می شود. برخی از پزشکان برای جلوگیری از این تاثیر عملهای جراحی را با فاصله انجام می دهند و برخی دیگر توصیه می کنند در صورت ترکیب چند عمل، چربی کمتری در لیپوساکشن برداشته شود. همچنین مدت زمانن لازم برای بهبودی نیز در صورت همزمانی چند عمل جراحی افزایش می یابد.