کوچک کردن سینه

کوچک کردن سینه


کوچک کردن سینه


برای کوچک کردن سینه های خیلی  بزرگ و همچنین بالا کشیدن آن و سفت کردن سینه از جراحی ماموپلاستی استفاده می شود. در این عمل زیبا کردن سینه ها انگیزه اصلی می باشد و همچنین مشکل بزرگی سینه نیز درمان می شود .

مزیت عمل جراحی ماموپلاستی

بزرگ بودن و افتادگی سینه ها در بیماران باعث بروز مشکلاتی همچون آرتروز گردن و درد پشت و کمر و  تغییر حالت ستون فقرات پشتی ودرد قفسه سینه و عرق سوز شدن پوست در زیر  سینه و باعث کاهش اعتماد به نفس  افراد نیز می شود. عمل جراحی ماموپلاستی  تاثیر بسزایی در درمان این مشکل خواهد داشت.

چه افرادی می توانند عمل جراحی ماموپلاستی انجام دهند؟

افرادی که سینه های خیلی بزرگ و افتاده ای دارند در صورتی که بیماری جدی مثل بیماری قلبی عروقی و یا دیابت نداشته باشند می توانند از عمل ماموپلاستی استفاده کنند و هر چقدر اندازه سینه ها بزرگتر و افتاده تر باشد عمل جراحی دشوارتر است.

فرق لیپوساکشن با ماموپلاستی

در لیپوساکشن برش جراحی وجود ندارد به همین دلیل  در ابتدا  لیپوساکشن سینه ها انجام می شود و اگر نیاز شد از ماموپلاستی استفاده می شود. اما در سینه هایی که لیپوساکشن انجام می شود ،  افتادگی شدید نسج سینه ایجاد می شود بدین صورت که پوست سینه جمع نمی شود و هر چقدر اندازه سینه بیمار کوچکتر باشد اما افتادگی باعث بد فرمی سینه ها می شود و در اکثر  موارد  فرد نیاز به بالا کشیدن سینه  خواهد داشت.

روش‌های جراحی ماموپلاستی

1-ماموپلاستی طولی

2-ماموپلاستی کلاسیک

در روشی  که برای کوچک کردن سینه استفاده می شود،  فقط  برش دور هاله سینه و روش قدیمی بود و بهتر است در مواقع خاصی  از این روش استفاده شود .در روش ماموپلاستی طولی که این روش زیبایی بیشتری دارد برش جراحی دور هاله سینه است و تنها یک برش عمودی است.این روش جای عمل کمتری نسبت به روش کلاسیک دارد و احتمال زخم کمتر است و افتادگی قسمت پایین سینه در برش طولی کمتر می باشد.

اقدامات لازم  قبل و بعد از عمل جراحی

افرادی که سیگاری هستند حتما دو هفته قبل و بعد ازعمل از کشیدن سیگار خودداری کنید و از داروهایی مثل آسپرین و بروفن و… استفاده نشود و کسانی که  کم خونی دارند  می توانند قرص آهن و اسید فولیک مصرف کنند. جراحی با بیهوشی عمومی انجام می شود و 4-2 ساعت زمان می برد و چند ساعت بعد از عمل بیمار مرخص می شود و برگشت به فعالیت های عادی زندگی بین 5-3 می باشد.بعد از عمل جراحی استفاده از  پمادهای آنتی اسکار و یا شیتهای سیلیکون توصیه می شود.

کوچک کردن سینه یا همان ماموپلاستی

افرادی که مشخصات زیر را داشته باشند ملزم به عمل جراحی زیبایی سینه یا همان کوچک کردن سینه هستند:

– افرادی که سینه های بزرگی دارند و متناسب با اندام آن ها نیست .

– افرادی که از درد گردن پشت و شانه به علت بزرگی سینه های خود رنج می برند.

– افرادی که سینه های آنها  قرینه هم نیست.

– التهاب پوست

– خجالت از بزرگی سینه

– چین زیر سینه ها و…

 

عمل جراحی زیبایی سینه طی بیهوشی عمومی انجام می شود و بیمار قبل از عمل با پزشک خود در مورد اندازه و سایز سینه مورد نظر با پزشک خود مشورت می کند.

عوارضی که بعد از عمل ممکن است اتفاق بیافتد عبارتند از :

  • اختلال در شیردهی
  • باقی ماندن جای برش ها
  • کم شدن حس نوک سینه
  • خونریزی و عفونت

 

اطلاعات عمومی درباره جراحی پلاستیک کوچک کردن سینه

ماموپلاستی: عمل جراحی سرپایی است و شما همان روز از کلینیک  مرخص می شوید به همین دلیل  باید همراه داشته باشید.عمل جراحی ماموپلاستی با بیهوشی عمومی انجام می شود.مدت‌زمان عمل حدود ۲ ساعت است. ماموپلاستی توان شیردهی را تقریبا در نیمی از بیماران، و ریسک ابتلا به سرطان سینه را در همه بیماران  می تواند کاهش  دهد. عمل جراحی ماموپلاستی دردناک نیست و سه روز پس از عمل می‌توانید کارهای خود را انجام دهید. اگر بیماری خاصی دارید یا داروی خاصی مصرف می‌کنید، قبل از هر اقدامی به پزشک خود مراجعه کنبد.

نکات مهم  قبل از عمل
  1. برش جراحی شامل یک برش گرد دور هاله قهوه‌ای سینه و یک برش عمودی تا چین زیر سینه است. در موارد خاصی که سینه‌ها خیلی بزرگ باشند برش T معکوس اجتناب‌ ناپذیر نیز می باشد.
  2. در عمل ماموپلاستی ممکن است ایجاد تقارن صد درصد نباشد و سایز واقعی سینه‌ها ۴ تا ۶ ماه بعد از عمل مشخص می‌شود.
  3. استفاده از داروهای آنتی‌اسکار  باعث کاهش اسکار عمل  می شود.
  4. فتوگرافی تخصصی پزشکی در تمامی عمل‌های جراحی زیبایی الزامی است.
نکات مهم بعد از عمل

 

– برای  جلوگیری از افزایش ریسک عفونت در ۴۸ ساعت اول، پانسمان استریل محل عمل را باز نکنید.

– درن سینه‌ها دو روز پس از عمل خارج می شود تا زمان خارج کردن درن‌ها استحمام ممنوع است.

– حداقل برای یک‌ ماه استفاده از سوتین طبی الزامی است

– برخی اوقات بعد از کشیدن درن‌ها، داخل سینه مایع خونابه‌ ای جمع می‌شود که علامت آن، احساس سنگینی و سفتی در سینه است و باید در مطب تخلیه شود.

– تا دو هفته بعد از عمل  انجام فعالیت‌های بدنی سنگین، بلند کردن بار سنگین، یا انجام حرکات شدید دست‌ها خودداری کنید.

– به مدت سه ماه از خوابیدن روی سینه‌ها، انجام ورزش‌های کششی بالاتنه، شنا و … خودداری کنید.

– داروهایی که توسط پزشک برای شما  تجویز شده را حتما  استفاده کنید واز مصرف  داروهای دیگر خودداری کنید. در صورت حساسیت به داروها به پزشک خود مراجعه کنید.